نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟
سرخط خبرها

آشنایی با حریفان ایران در جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر| از آمریگا و انگلیس تا نماینده آخر اروپا

  • کد خبر: ۱۰۳۶۲۹
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
آشنایی با حریفان ایران در جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر| از آمریگا و انگلیس تا نماینده آخر اروپا
بعد از مدت‌ها انتظار، قرعه کشی مسابقات جام جهانی انجام شد و تیم ملی کشورمان در یکی از گروه‌های معقول این رقابت‌ها قرار گرفت و به نظر می‌رسد در صورتی که بازی‌های تدارکاتی مناسب و اردو‌های مورد نیاز کادرفنی برگزار شود، برای اولین بار شاهد صعود تیم ملی کشورمان از مرحله گروهی این بازی‌ها خواهیم بود.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ بعد از مدت‌ها انتظار، قرعه کشی مسابقات جام جهانی انجام شد و تیم ملی کشورمان در یکی از گروه‌های معقول این رقابت‌ها قرار گرفت و به نظر می‌رسد در صورتی که بازی‌های تدارکاتی مناسب و اردو‌های مورد نیاز کادرفنی برگزار شود، برای اولین بار شاهد صعود تیم ملی کشورمان از مرحله گروهی این بازی‌ها خواهیم بود.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف انگلیس، آمریکا و پیروز دور پلی آف قاره اروپا (اوکراین، اسکاتلند یا ولز) خواهد رفت. ایران با وجود اینکه بار‌ها با تیم‌های باشگاهی انگلیسی بازی کرده، دیداری با تیم ملی این کشور نداشته است و برای اولین بار برابر سه شیر‌ها صف آرایی خواهد کرد. آمریکا، اما رقیبی آشنا برای فوتبال کشورمان است که خاطره شیرین پیروزی ۲ بر ۱ در جام جهانی ۹۸ را در اذهان هواداران فوتبال تداعی می‌کند.

انگلیس

شاگردان ساوتگیت با پنجاه ونه امتیازی که از مجله ساکرنت دریافت کرده اند، چهارمین شانس قهرمانی مسابقات امسال محسوب می‌شوند. انگلیس که از لحاظ ارزش گذاری بازیکنان، عنوان گران‌ترین تیم جام را نیز یدک می‌کشد، مدعی همیشگی قهرمانی جام جهانی است که تنها افتخارش در این تورنمنت به سال ۱۹۶۶ بازمی گردد. شاگردان گرت ساوتگیت که یک قدم برای قهرمانی یورو ۲۰۲۰ کم آوردند و به نایب قهرمانی رقابت‌ها رضایت دادند، در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز به مرحله نیمه نهایی راه یافتند، اما همانند سال ۱۹۹۰ رده‌ای بهتر از چهارمی کسب نکردند.

انگلیس ستاره‌های نامداری، چون هری کین، رحیم استرلینگ، جیدون سانچو و مارکوس راشفورد را در تیم خود می‌بیند و بازیکنان این تیم، در بهترین لیگ جهان یعنی لیگ جزیره به میدان می‌روند. هری مگوایر، جان استونز، ریس جیمز و جود بلینگام مهره‌های اصلی خط دفاعی این تیم به شمار می‌روند. انگلیسی‌ها کار دشواری برای صعود به جام جهانی نداشتند و صدرنشین گروه I انتخابی اروپا شدند.

انگلیسی‌های خاص

تیم ملی کشورمان در شرایطی مقابل انگلیس صف آرایی خواهد کرد که ارزش این تیم که توسط ترانسفرمارکت منتشر شده است یک میلیارد یورو است. سه شیر با یک میلیارد یورو، گرانترین تیم حاضر در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود. ارزش بازیکنان ایران هم از نگاه سایت ترانسفرمارکت ۷۸ میلیون یورو عنوان شده است. تیم ملی آمریکا دیگر تیم همگروه ایران هم ۲۰۵ میلیون یورو ارزش دارد.

آمریکا

بدون شک یکی از قرعه‌های مورد علاقه هواداران فوتبال در کشورمان همین گوی بود. آمریکا یکی از دو تیمی است که در ادوار مختلف جام جهانی مقابل آن‌ها پیروز شده ایم. برتری خاطره انگیز ۲ بر ۱ در لیون در جام جهانی ۹۸ و گل حمید استیلی که ملقب به گل قرن شد، در اذهان همه فوتبالی هاست و می‌تواند انگیزه مضاعفی به ملی پوشان ایران ببخشد. گرگ برهالتر از سال ۲۰۱۸ هدایت آمریکا را بر عهده گرفت و پس از یک دوره غیبت، این تیم را به جام جهانی رساند.

یانکی‌ها یکی از بهترین نسل‌های فوتبال خود را در اختیار دارند و کریستین پولیشیچ و جیووانی رینا، ستاره‌های اصلی آمریکا به شمار می‌روند. این تیم برای یازدهمین بار تجربه حضور در جام جهانی را خواهد داشت. آمریکا با کسب رده سوم انتخابی جام جهانی در آمریکای شمالی و مرکزی، مسافر قطر شد و تجربه هفت قهرمانی کونکاکاف، یک جام مسابقات لیگ ملت‌های کونکاکاف و مقام سوم جام جهانی ۱۹۳۰ را در کارنامه دارد.

خاطره بد آمریکا از آسیایی‌ها

تقابل ایران با آمریکا باردیگر در جام جهانی رقم خواهد خورد و این بار در حاشیه خلیج فارس تیم ملی مقابل آمریکایی‌ها صف آرایی خواهد کرد. ۲۴ سال پس از برگزاری دیدار قرن در ورزشگاه ژرلان، ایران و آمریکا این بار در سالگرد حماسه ملبورن و در ورزشگاه البیت ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت. نکته تقابل با آمریکایی‌ها در این است که این تیم در رقابت‌های جام جهانی تاکنون دو بار مقابل تیم‌های آسیایی مصاف داده که هرگز نتوانسته به پیروزی برسد. شکست دو بر یک مقابل ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ و تساوی یک بر یک با کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ عملکرد این تیم در جام‌های جهانی بوده است. البته آمریکایی‌ها در جام جهانی ۲۰۰۲ تا جمع ۸ تیم برتر جام هم رفتند، اما در نهایت مغلوب آلمان شدند.

برنده پلی آف

حمله نظامی روسیه به اوکراین، باعث تعویق دیدار تیم ملی اوکراین برابر اسکاتلند در انتخابی جام جهانی شد. پیروز این مسابقه مقابل تیم ملی ولز صف آرایی می‌کند تا برنده این بازی، هم گروه ایران در گروه B شود.

ولز

فوتبال ولز در سال‌های گذشته بیشتر با نام بزرگانی، چون یان راش و رایان گیگز بر سر زبان‌ها می‌افتاد. تیم ملی این کشور در جام ملت‌های ۱۹۵۶ برای اولین بار در تورنمنتی معتبر حضور یافت و در جام ملت‌های اروپا، تا مرحله یک چهارم نهایی بالا رفت. ولزی‌ها دو سال بعد توانستند خود را به دور یک چهارم نهایی جام جهانی هم برسانند و از آن پس در راهیابی به این مسابقات ناکام ماندند. اکنون گرت بیل ستاره اصلی ولز است که با درخشش خود، تیم ملی کشورش را به دور پایانی پلی آف اروپا رساند. غلبه احتمالی بر برنده دیدار اوکراین و اسکاتلند، به دوری شصت وچهارساله فوتبال ولز از جام جهانی خاتمه می‌دهد و منجر به حضور ستاره پرحاشیه رئال‌مادرید در گروه کشورمان می‌شود.

اوکراین

تیم ملی اوکراین سال ۲۰۰۶ با هدایت اولگ بلوخین برای اولین بار راهی جام جهانی شد و شگفتی‌های زیادی خلق کرد. این تیم در آلمان با اسپانیا، تونس و عربستان سعودی هم گروه شد که با غلبه بر تونس و عربستان، به دور یک هشتم نهایی رسید. این پایان کار اوکراین نبود و یاران شوچنکو با شکست سوئیس، به جمع هشت تیم نهایی راه یافتند که باخت ۳ بر ۰ برابر ایتالیا، پایان کار اوکراینی‌ها بود. اوکراین در مرحله انتخابی با فرانسه قدرتمند هم گروه بود و جایگاهی بهتر از مقام دومی کسب نکرد. جنگ با روسیه باعث تعطیلی لیگ اوکراین شده و بازیکنان این کشور مدت هاست که در مسابقات رسمی داخلی به میدان نرفته اند. الکساندر زینچنکو، مدافع منچسترسیتی، شناخته شده‌ترین بازیکن تیم ملی اوکراین محسوب می‌شود.

اسکاتلند

اسکاتلندی‌ها در پنج دوره گذشته جام جهانی، از صعود به این مسابقات بازمانده اند و حالا به دنبال رقم زدن نهمین حضورشان در این تورنمنت هستند. مردان گرگور تاون سند در مرحله انتخابی با وجود کسب ۲۳ امتیاز، قافیه را به دانمارک بیست وهفت امتیازی باختند و راهی پلی آف شدند. اندرو رابرتسون و کیران تیرنی که در تیم‌های لیورپول و آرسنال به میدان می‌روند، مهم‌ترین بازیکنان اسکاتلند هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->